ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Δημοσίευση  kyr Την / Το Τετ Ιαν 28, 2009 10:58 am

Πολλοί αθλητές που είναι αναγκασμένοι να αγωνίζονται σε περιβάλλον με υψηλή θερμορκρασία και υγρασία κινδυνεύουν απο αφυδάτωση. Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι για κάθε λίτρο νερού που χάνει ο οργανισμός λόγο της αφυδάτωσης, η θερμοκρασία του σώματος ανεβαίνει 0.3 C , η καρδιακή συχνότητα αυξάνεται κατά 8 παλμούς το λεπτό και ο όγκος παλμού μειώνεται κατά 1 λίτρο.

Δεν είναι ασυνήθιστο για κάποιον αθλητή να χάσει ακόμα και 3 λίτρα νερού μετά απο μια πρόπόνηση ή αγώνα.Η επιβάρυνση στο καρδιαγγειακό σύστημα είναι μεγάλη και η απόδοση μειώνεται αισθητά. Έτσι είναι πολύ σημαντικό να καταστρωθεί ένα σχέδιο σωστής ενυδάτωσης πρίν και κατά τη διάρκεια του αγώνα ή της προπόνησης. Μερικές απλές συμβουλές δίνονται παρακάτω:

Πίνετε υγρά καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας

Απλά θυμηθείτε να πίνετε νερό σε τακτά χρονικά διαστήματα, μετά απο άσκηση κτλ. Το αίσθημα της δίψας δεν είναι καλό σημάδι γιατί όταν διψάμε ο οργανισμός είναι ήδη αφυδατωμένος.

Πριν τον αγώνα ή την προπόνηση

Πιείτε 2 με ποτήρια νερό 2 με 3 ώρες πριν τον αγώνα ή την προπόνηση. Έτσι ο οργανισμός θα έχει από τη μια τη δυνατότητα να ενυδατωθεί και από την άλλη να αποβάλλει τα υγρά που δεν χρειάζεται.

10 με 20 λεπτά πριν από την έναρξη της άσκησης πιείτε ακόμα ένα ποτήρι.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ή της προπόνησης

Πρέπει να καταναλώνεται ένα ρόφημα (π.χ. Gatorade) που να περιέχει ηλεκτρολύτες (Νάτριο, Χλώριο, Κάλιο) και υδατάνθρακα (6%) κάθε 15 με 20 λεπτά. Οι ηλεκτρολύτες είναι απαραίτητο να περιλαμβάνονται στο ρόφημα για να αναπληρώσουν αυτούς που χάνονοται μαζί με τον ιδρώτα. Ιδιαίτερα το νάτριο παίζει σημαντικό ρόλο στην κατακράτηση των προσλαμβανομένων υγρών στο σώμα. Με την προσθήκη υδατάνθρακα παρέχεται ενέργεια κατά τη διάρκεια του αγώνα ή της προπόνησης.

Με το σωστό προγραμματισμό μπορεί ο κάθε αθλητής να αποφύγει τις αρνητικές συνέπειες της αφυδάτωσης.

Για οποιοδήποτε σχόλια ή ερώτηση πάνω σ' αυτό το άρθρο παρακαλώ στείλτε email στο coach@sportstraining.grΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
avatar
kyr


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Δημοσίευση  gelob Την / Το Τετ Ιαν 28, 2009 1:04 pm

Βλέπω σας απασχολεί το θέμα της αφυδάτωσης. Νεράκι, ηλεκτροδιαλύτες, νάτριο πριν κατά το ματς και φρούτα μετά. Έχω γίνει expert αλλά οι ΚΡΑΜΠΕΣ, ΚΡΑΜΠΕΣ...
avatar
gelob


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης